Ogłoszenie o zamówieniu - usługi Numer ogłoszenia: 109176 - 2016; data zamieszczenia: 29.04.2016 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie , Al. Jana Pawła II 39, 30-969 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6428700, faks 012 6428700. I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa instytucja kultury. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Restauracja i konserwacja jedynego zachowanego na świecie samolotu LWD ŻURAW. II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi. II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Głównym celem zadania są działania restauratorskie i prace konserwatorskie niezbędne dla odtworzenia historycznego wyglądu jedynego zachowanego na świecie płatowca (stan z 1956 r.) tego typu - samolotu LWD Żuraw. Podstawowym założeniem ujętym w zaleceniach konserwatorskich jest ochrona zabytkowej substancji. Samolot LWD Żuraw wchodzi w skład kolekcji samolotów związanych z osobą jednego z najwybitniejszych polskich konstruktorów lotniczych po II wojnie światowej Tadeusza Sołtyka i stanowi unikat w skali świata. Celem prac konserwatorskich w ramach niniejszego projektu jest: ¬ - odtworzenie brakujących elementów, ¬ - zamontowanie części i podzespołów, ¬ - przepłótnienie oraz naniesienie nowych malatur w oparciu o opracowaną dokumentację. Zabiegi konserwatorskie będą realizowane w zgodzie z dobrymi praktykami w zakresie opracowywania i ewidencjonowania zbiorów, w tym m.in. standardami digitalizacji obiektu - cały proces zostanie udokumentowany fotograficznie, a zdjęcia odrestaurowanego samolotu zostaną udostępnione niezależnej podstronie witryny internetowej MLP. Efektem realizacji zadania będzie przywrócenie samolotu do pierwotnego stanu za sprawą wykonania zabiegów konserwatorskich. Zakres prac do wykonania w roku 2016. 1. Przeprowadzenie prac konserwatorskich: A) Etap I - demontaż części płatowca: - rozpłótnienie kadłuba, - demontaż zdejmowanej części oszklenia, - roznitowanie wszystkich pozostałych fragmentów oszklenia, - demontaż foteli i podłóg kadłuba, - demontaż wszystkich elementów układów sterowania sterem kierunku i sterem wysokości, - demontaż elementów układów sterowania lotek i klap, - demontaż wszystkich pozostałych instalacji i części do gołej kratownicy, - kontrola konserwatorska pracownika MLP - działanie w ramach obowiązków służbowych, poza budżetem zadania. C) Etap II - renowacja kadłuba i podwozia: - wykonanie czyszczenia (piaskowanie) kratownicy i malowanie lakierem podkładowym, - malowanie kratownicy lakierem nawierzchniowym (kolor w oparciu o zachowane próbki), - całkowite odtworzenie uszkodzonych oprofilowań drewnianych - góry i boku kadłuba (karoseria), - renowacja foteli, - wykonanie nowych podłóg, układów sterowania, wieloczęściowych oszkleń kabiny pilotów (z zachowaniem autentycznej substancji oszklenia - ok. 10%), - montaż ww. elementów, - naprawa i całkowita renowacja malatur omaskowania silnika, - całkowita wymiana opłótnienia kadłuba, impregnacja i malowania lakierem podkładowym, malowanie lakierem nawierzchniowym (kolor w oparciu o zachowane próbki oraz instrukcję malowania maszyn Ludowego Lotnictwa Polskiego z lat 50-tych), - naniesienie emblematów i napisów na kadłub, - rozpłótnienie sterów wysokości i steru kierunku (wnętrze do konserwacji) - całość do powtórnego opłótnienia i malowania, - wykonanie płyt brzegowych sterów wysokości (nie zachowane), - renowacja i montaż podwozia głównego, - renowacja i montaż oświetlenia pozycyjnego na sterze kierunku. Wykonanie oświetlenia w ramach prac konserwatorskich, - zakup i montaż opon, - zakup i montaż przyrządów oraz tablicy wskaźnika przyrządów, - kontrola konserwatorska pracownika MLP - działanie w ramach obowiązków służbowych, poza budżetem zadania. Zakres prac do wykonania w roku 2017 1. Przeprowadzenie prac konserwatorskich. A) Etap III - renowacja skrzydeł i zastrzałów: - renowacja zastrzałów skrzydłowych i dorobienie nowych sforzni łączących kadłub ze skrzydłami, - demontaż ze skrzydeł lotek, klap i slotów, - rozpłótnienie lotek i klap, konserwacje konstrukcji wewnętrznej i ponowne opłótnienie, - malowanie klap i lotek lakierem podkładowym i nawierzchniowym, - naprawa slotów, konserwacje elementów i, lub wymiana na nowe w zależności od stanu technicznego, - malowanie slotów lakierem podkładowym i nawierzchniowym, - rozpłótnienie, naprawa i pełna konserwacja konstrukcji wewnętrznej głównych elementów nośnych płatów, - naprawa mechanizmu napędowego slotów, - ponowne opłótnienie głównych elementów nośnych płatów, - malowanie lakierem podkładowym i nawierzchniowym, naniesienie emblematów i napisów na skrzydła, - kontrola konserwatorska pracownika MLP - działanie w ramach obowiązków służbowych, poza budżetem zadania. B) Etap IV - jednostka napędowa: - wykonanie dekonserwacji silnika połączone z demontażem cylindrów z karteru silnika, - wykonanie renowacji powłok lakierniczych na karterze i cylindrach, - renowacja osłony i ramy silnika, - konserwacja elementów sterowania silnikiem, - odtworzenie brakujących elementów śmigła, niezbędne malowanie śmigła, C) Zakończenie prac konserwatorskich: - przygotowanie samolotu do transportu. Prace restauracyjno - konserwatorskie muszą być przeprowadzone w siedzibie Wykonawcy. Dostarczenie samolotu Wykonawcy i jego zwrot do Muzeum odbędzie się na koszt zamawiającego. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z zastosowaniem materiałów własnych. Materiały takie jak farby, lakiery i płótna powinny być o specyfikacji zbliżonej do stosowanych oryginalnie. Do klejenia konstrukcji drewnianych zaleca się stosowanie nowoczesnych technik lotniczych.. II.1.5)
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.20.00.00-7. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 02.10.2017. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany do wniesienia wadium w kwocie: 4000 zł pod rygorem wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert, tj. przed godziną 14:00 dnia 13.05.2016 r 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.15). 4. W przypadku, kiedy wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego, nr konta 08 1020 2906 0000 1502 0019 9232 z dopiskiem Wadium -na Restaurację i konserwację jedynego zachowanego na świecie samolotu LWD Żuraw tak, aby przed upływem terminu składania ofert wadium znajdowało się na ww. rachunku. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu, należy oryginał dokumentu dołączyć do koperty wraz z ofertą, jednak jako osobny dokument, a kopię spiąć lub zszyć z ofertą. 5. Warunki, które winna spełniać gwarancja lub poręczenie przedstawiane na zabezpieczenie wadium: 1) Z gwarancji ma wynikać, że kwota wadium będzie wypłacona zamawiającemu w sytuacji, gdy wykonawca nie wywiązał się ze zobowiązań wynikających z SIWZ, zgodnie z art. 46 ust. 4a i art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 2) Kwota gwarancji lub poręczenia i terminy obowiązywania winny być zgodne z postanowieniami SIWZ. Termin obowiązywania gwarancji lub poręczenia musi obejmować cały okres związania ofertą określony w SIWZ. 3) Gwarancja lub poręczenie powinno być udzielone nieodwołalnie i bezwarunkowo. W gwarancji lub poręczeniu nie mogą być zawarte jakiekolwiek: a) warunki ograniczające zakres odpowiedzialności wynikającej z tej czynności prawnej lub b) wymogi, których spełnienie przez zamawiającego warunkuje wypłatę gwarantowanej (poręczonej) kwoty. 4) Gwarancja musi być udzielona wyłącznie na zasadach prawa polskiego. 5) Jedynym warunkiem wypłacenia kwoty gwarantowanej ma być przedstawienie Gwarantowi lub Poręczającemu wezwania zamawiającego do wypłacenia określonej kwoty wraz z określeniem powodu utraty wadium przez wykonawcę. 6) Wezwanie powyższe, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Zamawiającego, będzie doręczone w czasie obowiązywania gwarancji pod podany w gwarancji adres. 7) Przedstawienie gwarancji lub poręczenia nie spełniających powyższych warunków uznane będzie przez zamawiającego za niewniesienie wadium, pod rygorem wykluczenia z postępowania o udzielenia zamówienia. 6. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 7. Zwrot wadium nastąpi przelewem na konto bankowe wykonawcy, którego numer poda on na dokumencie przelewu wadium lub pisemnie w złożonej ofercie. III.2) ZALICZKI III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2)
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5) zgodnie z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.2.2)
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.muzeumlotnictwa.pl IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.05.2016 godzina 14:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego, sekretariat Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, Al. Jana Pawła II 39, 31-864 Kraków. IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie Załączniki: - Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia z załącznikami - Załącznik nr 8 do SIWZ - Program konserwatorski - Informacja o spotkaniu z Wykonawcami w dniu 9 maja 2016 o godz. 10:00 - Notatka słuzbowa ze spotkania z Wykonawcami, które odbyło się w dniu 9 maja 2016 |
||||||||||
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego | ||||||||||
© NeoServer |